اسرار پشت پرده، چرا یک وبسایت ارزان است؟

اسرار پشت پرده، چرا یک وبسایت ارزان است؟

همانطور که طراحی یک وبسایت میتواند بسیار هزینه بر باشد این امکان برای بسیاری از طراحان وجود دارد که وبسایتی را با قیمت های بسیار پایین به مشتریان خود ارائه دهند. گاهی هم این مساله برای مشتری سوال میشود که چگون ممکن است قیمت دو شرکت فعال تا این اندازه متفاوت باشد. در این مقاله تلاش میشود تا دلایل اصلی تفاوت این قیمت ها به زبان ساده توصیف و تحلیل شود. در ابتدا باید دانست که هزینه های طراحی و تولید وبسایت مربوط به چه پارامتر هایی میباشد.

اساسا بخش عمده ی هزینه های محاسبه شده برای وبسایت مربوط به 2 مورد میشود.

سرعت، قدرت و کیفیت سرور

هزینه های میزبانی وب با اینکه معمولا شکل ثابتی دارند ولی بسته به نوع این خدمات قیمتهای بسیار متفاوتی در آنها دیده میشود البته باید توجه داشت که درخواست فضا باید کاملا بر اساس نیاز های کاربر باشد و کمتر یا بیشتر از این نیازها باعث افت کیفیت یا افزایش قیمت تمام شده خواهد شد. نکته ای که لازم است به آن توجه شود تاثیر مستقیم هزینه هاست بر روی کارایی وبسایت است.

گرافیک و برنامه نویسی

گرافیک و برنامه نویسی وبسایت نسبتا درصد بیشتری از تفاوت قیمت را به خود اختصاص میدهد. فارغ از تکنولوژی استفاده شده در طراحی صفحات ( که خود یکی از مهمترین پارامتر های قیمت تمام شده ی طراحی است) کیفیت کد و گرافیک نیز نقش بسزایی در قیمت بازی میکند.

متاسفانه یکی از نکاتی که باعث میشود که قیمت های برخی فعالان در این زمینه بسیار پائین تر از عرف بازار باشد استفاده از کد های مشترک است که معمولا هم مشتری از این نکته بی خبر میماند که ممکن است ده ها وبسایت دیگر با همین کد یا گرافیک بر روی محیط وب فعال باشند. اساسا کپی کردن یک وبسایت بر روی آدرس جدید و اعمال تغییرات لازم برای فروش آن به مشتری جدید در زمانی کمتر از چند ساعت قابل انجام است و نتیجتا بنا به کاری که در این زمان انجام شده قیمت ها کاهش بسیاری به خود خواهند دید.

فراموش نکنید هر چیز ارزان حتما دلیلی دارد که قیمت تمام شده آن را پایین آورده است.

آیا در گروه کوئست طراحی سایت ارزان قیمت صورت می گیرد؟

گروه کوئست با توجه به بودجه بندی و نیاز مشتریان خود بازه ی نسبتا بالایی از محصولات با قیمت های متفاوت را ارائه مینماید اما اخلاقا خود را موظف میداند که کیفیت را فدای قیمت نکرده و همین نکته باعث میشود که کف قیمت های این مجموعه کمترین قیمت بازار نباشد. در نهایت گروه خود را موظف به تولید با کیفیت قابل قبول میداند و اما این اصل باعث نمیشود که سفارشات با قیمت پائین مورد بررسی قرار نگیرد. در صورتی که مشتری علاقمند به داشتن وبسایتی با قیمت پائین باشد کارشناسان با توجه به بودجه و امکانات مورد نیاز بسته های پیشنهادی خود را به وی ارائه خواهند داد تا در مورد انجام کار در سطوح گوناگون آزادی انتخاب داشته باشد.

پیشنهاد کوئست:

شما تنها یک بار برای طراحی و پیکربندی وبسایت هزینه میکنید در صورتی که از همان ابتدا به صورت هوشمندانه و صحیح در مورد مبلغ و نیاز های خود هزینه نمائید.

سایت های ارزان دردسرها و مشکلات خاص خود را دارند و احتمال تخریب آنها بسیار بالا بوده و هزینه های نگهداری بسیار بالاتری نسبت به وبسایت های گرانتر دارند که توجیه مناسبی برای هزینه اولیه بیشتر میباشد.

تگ ها: 

افزودن دیدگاه جدید