برندینگ و طراحی لوگو

برندینگ یا برند سازی

یکی از مهمترین دلایل و البته ابزار های پیشرفت یک شرکت برند آن شرکت میباشد. با دقت در وضعیت برند یک مجموعه میتوان تا حدودی نسبت به کیفیت محصولات و خدمات آن مجموعه اطلاعات کسب نمود.

تاریخچه

بسیاری بر این باورند که برندینگ زاده عصر صنعتی میباشد اما حقیقت این است که پدیده برندینگ در هزاران سال پیش ریشه دارد و با اینکه قدیمی ترین تبلیغات و برند های کشف شده متعلق به 3000 سال پیش در بابل بوده اند باستان شناسان بر این اعتقادند که سابقه ی تبلیغات و برندینگ به بیش از 5000 سال پیش باز میگردد.

برندینگ که در نگاه بسیاری نیاز مجموعه های صنعتی و خدماتی است امروزه به بسیاری از سازمان ها و مجموعه های متنوع بسط پیدا کرده است. تا آنجا که دانشگاه ها و شهر ها و سازمان های غیر انتفاعی و حتی افراد به برند های متنوعی روی آورده اند. برند برای مخاطب تضمین کننده ی کیفیت محصول یا خدمت و صداقت و اعتبار تولید کننده است.

اصول

برندینگ تنها یک نام تجاری نیست. در واقع سلسله ای از رفتار ها و کنش هاست که به معروف شدن و محبوب شدن یک نام تجاری می انجامد. استراتژی صحیح در برندینگ از مراحل بسیاری تشکیل شده که نهایتا به اعتبار گرفتن یک محصول یا تولید کننده می رسد.

نخستین قدم در مسیر برندینگ انتخاب نام تجاری است. یک نام مناسب باید علاوه بر داشتن معنی مناسب از حروف خوش فرم و خوش صدا تشکیل شده باشد. طول نام نباید از حد تعادل کمتر یا بیشتر شود و باید به نحوی انتخاب گردد که اولا همه خدمات مورد نظر را پوشش دهد و همچنین در طول زمان نیازمند تغییر نباشد.

رعایت این موارد می تواند راه رسیدن به یک برند خوب را هموار و کوتاه کند.

اما باید تاکید کرد داشتن یک نام تجاری خوب تنها دلیل رسیدن به موفقیت تجاری نیست. ارائه خدمات خوب و صحیح بسیار مهم تر از انتخاب یک نام خوب است. چرا که نام خوب فقط در ذهن مخاطب شما میماند و اما ثابت کننده کیفیت محصول یا خدمات شما نیست و در صورت پایین بودن کیفیت خدمات همین نام خوب باعث میشود که مشتری برای همیشه شما را به عنوان یک تولید کننده بد به خاطر داشته باشد.

مهمترین هدف برندینگ دقیقا این است که کاری کنید مخاطبان همواره شما را به یاد داشته باشند.

برای آغاز برندینگ پس از رساندن کیفیت محصول به حد استاندارد و متعادل کردن قیمت آن جهت بالا بردن سهم بازار:

  • یک لوگوی منحصر به فرد برای شرکت خود طراحی کنید تا مخاطبین شما بیش از نام با تصویری گویا و شفاف در ارتباط باشند.
  • پیام برند خود را بنوسید. برند شما چی دارد که آن را از بقیه متمایز میسازد؟
  • برند خود را یکپارچه کنید ، سعی کنید از عنوان برند خود در همه جا استفاده نمائید ، ایمیل ، امضا، در پاسخ به تلفن مشتریان و هرجایی که هستید.
  • یک شعار برای خود ایجاد نمائید، این شعار باید علاوه بر این که بسیار مختصر باشد ، هدف تجاری شما را نیز بیان نماید.

گروه پویش با بیش از 10 سال سابقه مفید در زمینه خدمات طراحی و معرفی برند های جدید در کشور آمادگی دارد در کلیه مراحل طراحی و تولید برند از طراحی لوگو و شعار تبلیغاتی تا استخراج رنگ های تبلیغاتی و برنامه ریزی انواع کمپین ها از طریق ابزار های موجود بهترین خدمات ممکن را به مشتریان عزیز ارائه کند.

ثبت سفارش

پیش از هرگونه فعالیت تبلیغاتی پیشنهاد میکنیم جهت بالا رفتن راندمان و همچنین ایجاد ادبیات مشترک در طراحی و تولید این صفحه را با دقت مطالعه نمائید.

All Rights Reserved 2000-2020
Designed by 3DQuest