فرم نحوه آماده سازی اطلاعات جهت فعالیت های تبلیغاتی

از اینکه به ما اعتماد می کنید متشکریم

گروه پویش به شما کمک میکند تا در چند گام کوتاه، اطلاعاتی را که برای شروع یک تبلیغات موثر نیاز دارید مشخص نموده و با برآورد تقریبی هزینه تصمیمات مهمی را که برای تقویت کسب و کارتان لازم است بگیرید. پیش از شروع بهتر است کمتر از 3 دقیقه از وقت خود را برای مطالعه ی مقدمه ای کوتاه اختصاص دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این پروسه بگیرید.

مقدمه:

تبلیغات پیش از اینکه وابستگی به هنر داشته باشد، خود علمی است که از قوانین و اصول بسیار محکم و اصیلی پیروی می کند. شاید دقیق ترین تعریف تبلیغات جمله ی سرجیو زیمن باشد که می گوید تبلیغات مجموعه ی تمام فعالیت هایی است که شما انجام می دهید یا انجام نمی دهید و در نهایت باید به فروش کالای بیشتر با قیمت بیشتر به افراد بیشتر برسد. در این تعریف نکات قابل توجهی به چشم میخورد که برای داشتن تبلیغاتی کارا باید به آنها توجه ویژه داشت.

  • تبلیغات فعالیت است
  • تبلیغات فعال و غیر فعال
  • فروش کالای بیشتر
  • فروش با قیمت بیشتر
  • فروش به مشتری بیشتر

اینها مفاهیمی هستند که باید در هر کسب و کار به صورت مجزا تعریف شوند ولی سوال این است که چگونه؟ برای مثال اگر به مورد نخست توجه کنیم: تبلیغات فعالیت است و انواع مختلفی از فعالیت ها میتوانند به عنوان تبلیغ محسوب شوند ولی کدام فعالیت برای کدام کسب و کار مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال باید نوع کسب و کار و خدمات یا محصولات آن تحلیل شده و با توجه به هزینه های مادی و معنوی و همچنین دیگر پارامترهای مساله ی تبلیغات موثر نوع تبلیغات و دیگر مختصات آن به دست آید.

پس از این مقدمه ی کوتاه مرحله ی نخست تبلیغات را با کمک شما آغاز میکنیم. همانگونه که میدانیم تولید هر محصول نیازمند مواد اولیه مناسب و کامل است و قصور در تهیه این مواد اولیه هزینه های تولید را به شدت افزایش میدهد. برای داشتن یک برنامه مناسب برای تبلیغات نیز نیازمند تهیه ی مواد اولیه هستیم. اگر مایل به آغاز این پروسه هستید برگه کاغذ مناسبی برای یادداشت و تحلیل آماده نموده و ادامه متن را بخوانید و به یاد داشته باشید : با اینكه همه به قوانین رانندگی آگاهند، ولی همه نمی‌توانند فرمول یك برانند. تبلیغات خود را به کسی بسپارید که اصول آن را بداند.


مرحله ی نخست: محصولات اصلی شما کدامند؟

در این مرحله تعدادی از داشته های اولیه را فهرست می کنیم. در صورتی که قادر به ارائه محصولات یا خدمات متعدد هستید در ابتدا از شما میخواهیم که عناوین محصولات یا خدمات خود را بر روی کاغذی که آماده نموده اید بنویسید. ترتیب نوشته شدن این عناوین با توجه به توان تولید یا ارائه خدمات شما متفاوت خواهد بود. پیشنهاد میشود که ابتدا نسخه نمونه ای از فهرست را آماده کنید تا نسخه ی نهایی تمیزتر و منظم تری داشته باشید. میتوانید با توجه به کلیه ملاحظات چند فهرست کلی تهیه نموده و در نهایت با استفاده از نکاتی که اشاره خواهد شد فهرست خود را در ترتیب نهایی مرتب کنید.

جمله ی کلیدی: محصولات مهم تر محصولاتی هستند که سود بیشتری را عاید کسب و کار شما میکنند.

این سود شامل پارامترهای متنوعی میباشد. محصولی با هزینه تولید کمتر، توان تولید بیشتر، تعداد مشتری بیشتر و قیمت بالا تر معمولا محصول مهمتری تلقی میشود. البته این یک قانون نیست اما میتواند در ابتدا راهگشای خوبی باشد.

نکته: محصول خاصی که نشاندهنده ی توان فنی و تخصصی تولید کننده است اما از نظر تعداد مشتریان چندان وضعیت مساعدی ندارد معمولا در این فهرست از درجه اعتبار کمتری برخوردار است. لازم است بدانید مشتری به دنبال نیاز خود به تولید کننده مراجعه میکند نه توان تولید کننده در تولید محصولی که مورد نیازش نیست.

در صورتی که تولید کننده یا مجری خدماتی تک محصول هستید نوشتن عنوان محصول شما در این مرحله کافیست.

 

مرحله ی دوم: مشتریان اصلی شما کدامند؟

در این مرحله شما باید بخشی از اطلاعات اولیه خود را به صورت مکتوب درآورده و مرحله ی نخست تقویت کسب و کار خویش را پشت سر نهاده باشید. سوالی که اکنون باید به آن پاسخ گویید ساده است. مشتری اصلی شما کیست؟ کالا یا خدمات شما می تواند مربوط به عامه مردم یا بخش خاصی از جامعه باشد شاید هم آن را به چند قشر از جامعه ارائه می کنید. در این مرحله با کمک هم این اقشار را مشخص می کنیم. لطفا عناوین مشتریان خود را به تفکیک کالا و خدمات خود (در صورت لزوم) بر روی کاغذ نوشته و سهم هر یک را از بازار خود مشخص نمائید. تا اینجای مساله ساده بود اما از این به بعد کمی باید بیشتر دقت نمائید. سوال مهم در این مرحله این است:

به مخاطب خود چه بگویید و چگونه بگویید؟

برای یافتن پاسخ صحیح باید ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید. به راستی مشتری شما كیست؟ از چه راهی می‌توان با او بهتر ارتباط برقرار كرد؟ آیا به واسطه شغلش روزنامه زیاد می‌خواند یا مشترك مجله تخصصی خاصی است؟ آیا تلویزیون زیاد نگاه می‌كند؟ و... . انتظار میرود در این مرحله شما همه راه های ممکن برای نزدیک شدن به مشتری خود را در فهرست مشتریان نوشته باشید. چرا که این اولین قدم است. شناخت روش‌های ارتباط با خریدار. اینكار با هدفمند كردن تبلیغاتتان، باعث می‌شود تا تبلیغی را كه برایش پول صرف كرده‌اید، به دست كسی كه اصلا نیازی به فعالیت شما ندارد، نرسد.


مرحله ی پایانی: چرا مشتریان باید کالای شما را بخرند؟

در مرحله ی قبل اطلاعات کلی کسب و کار شما استخراج شد. در این مرحله به دنبال این هستیم که بدانیم از دیدگاه مشتری چه چیزی باعث میشود که محصول شما ارزش خریداری را داشته باشد. در واقع شما میتوانید با یافتن نکات مثبت محصول خود راه های ترغیب مشتری برای خرید محصولتان را بیابید. در فهرستی که تهیه کرده اید نام هر یک از محصولات را به همراه مشتری آن محصول بنویسید و در مقابل آن امتیازاتی که آن محصول خاص برای آن مشتری دارد را درج کنید. این مرحله ممکن است کمی طولانی و خسته کننده باشد اما باعث میشود که درنهایت به تبلیغات کم هزینه تر و موثر تری دست یابید. برای مثال اگر شما تولید کننده ی محصول الکتریکی هستید که عمر بیشتری نسبت به محصولات مشابه دارد یا مصرف انرژی آن کمتر است باید از این نکات به عنوان امتیاز یاد کنید. حالا خاص ترین امتیاز کالا یا خدمات خود را بنویسید. دقت کنید که این امتیاز باید برای خاص ترین (مهمترین یا پرتعداد ترین) مشتریان شما در نظر گرفته شود. در خط بعد بقیه امتیازات خاص محصول یا خدمات خود را ذکر کنید. مشتری شما باید همه اینها را بداند تا به سمت شما کشش پیدا کند. قیمت مناسب، مصرف کم، پشتیبانی بهتر، خدمات پس از فروش، تامین قطعات، گارانتی، سادگی استفاده، کیفیت محصول، رنگ متنوع و بسیاری امتیاز دیگر میتواند شما را از رقبا متمایز سازد. این امتیازات را باید به مشتری بگوئید. نوشتن این نکات آخرین کاری است که شما باید در این پروسه انجام دهید. در مرحله ی بعد نتایج تحلیل خود را از بازار و محصولتان برای ما ارسال میکنید و متخصصین گروه کوئست بر اساس این داده ها نسبت به تحلیل فنی کار شما اقدام نموده و نتیجه را در اسرع وقت به اطلاع شما خواهند رسانید.

اکنون شما اطلاعات اولیه برای تحلیل فعالیت تجاری خود را در دست دارید. این اطلاعات مجموعه کافی جهت برنامه ریزی پایه برای فعالیت تبلیغاتی شماست که میتوان بر اساس آن نگاهی کلی به کسب کار شما داشت. میتوانید با استفاده از این فرم جهت ارسال اطلاعات نوشته شده برای ما نخستین قدم را در تغییر نگرش تبلیغاتی خود بردارید. کارشناسان ما در اسرع وقت داده های شما را تحلیل کرده و با پیشنهاداتی هیجان انگیز با شما تماس خواهند کرفت.

All Rights Reserved 2000-2020
Designed by 3DQuest